Kokemuksia halvasta Polonezista
Re: Kokemuksia halvasta Polonezista
Kyllä se tämäkin etenee.
Tästähän kuoriutuu melko siisti.
Tästähän kuoriutuu melko siisti.
Re: Kokemuksia halvasta Polonezista
Ovistakin muodostui hyvin siistit. Nämä aihiot löytyivät Kokkolasta. EHC:n alkuperäiset olisivat vaatineet ehkä liikaa työtä hanttarin oven runkorakenteeseen.
Re: Kokemuksia halvasta Polonezista
Tekniikka olisi tietysti hyvä saada vastaamaan auton kuntoa.
Siistitään samalla.
Porataan ensimmäiseen ylikokoon.
Siistitään samalla.
Re: Kokemuksia halvasta Polonezista
Kanteen tehdään muutoksia sen verran, että toimii jatkossa lyijyttömällä.
Re: Kokemuksia halvasta Polonezista
Kulmakarva puuttuu vain vielä.
Toiselle puolelle vielä Akwariumin kulmapala niin pellit alkaa olla valmiit.
Re: Kokemuksia halvasta Polonezista
Jonkinlainen kulmakarva löytyi mutta kulmapala puuttuu vielä.
Jarrut ovat joka kulmassa uudet (letkut, satulat kiinnikkeineen ja liukuineen, levyt ja palat) mutta pulveroinnista odotetaan vielä jarrukilpiä. Pääsylinteri on uusi Nivan sylinteri.
Vanhojen takasatuloiden kunnostus kuvitettuna. Tuli noistakin kirjoitettua juttua.
Jarrut ovat joka kulmassa uudet (letkut, satulat kiinnikkeineen ja liukuineen, levyt ja palat) mutta pulveroinnista odotetaan vielä jarrukilpiä. Pääsylinteri on uusi Nivan sylinteri.
Vanhojen takasatuloiden kunnostus kuvitettuna. Tuli noistakin kirjoitettua juttua.
Viimeksi muokannut Rimmed762, 20 Loka 2020 23:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Kokemuksia halvasta Polonezista
Alle menee nyt aluksi oletettavasti Punton tai Stilon 14" aluvanteet pidemmillä pulteilla. Pitäisi istua varsin siedettävällä tavalla.
EDIT 5.1.2021 Onnistuin löytämään Ladan aluvanteet. Voisi istua Polonezin tyyliin varsin hyvin. Orggikset peltivanteet nyt pitää löytyä "vakavalta" harrastajalta mutta vanteet ovat kuin kengät. Niillä viimeistellään asu tilanteeseen sopivaksi.
Viimeksi muokannut Rimmed762, 05 Tammi 2021 22:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kokemuksia halvasta Polonezista
Samalla kun kerran kaikki on auki niin uudet umpiot eivät työllistä yhtään enempää kuin vanhojen takaisin asennus. Samalla tuli mm. oikean värisiä muovikantaruuveja takavaloihin. Yksityiskohtia...
Re: Kokemuksia halvasta Polonezista
Koska päivitettävää ei ihan vielä ole niin tehdään katsaus historiaan.
Laitetaan kuvia kyseisen ajoneuvon historiasta. Kuvat on ottanut FSO Ossi. Toisessa kuvassa näkyy vuonna 2013 saman herran kansiremonttia. Moottorihan tästä vaihtui jo Ossilla joten tuo remontti ei itseäni hyödytä millään tavalla.
Matkalla paikalle josta minä tämän ostin. 2014 talvikuvaa.
Marraskuulta oleva kirjoitus jossa auto palautui FSO Ossille. Tämän jälkeen siihen vaihdettiin käsittääkseni moottori mutta auto jäi odottamaan parempaa aikaa.
viewtopic.php?f=4&t=14#p620
Laitetaan kuvia kyseisen ajoneuvon historiasta. Kuvat on ottanut FSO Ossi. Toisessa kuvassa näkyy vuonna 2013 saman herran kansiremonttia. Moottorihan tästä vaihtui jo Ossilla joten tuo remontti ei itseäni hyödytä millään tavalla.
Matkalla paikalle josta minä tämän ostin. 2014 talvikuvaa.
Marraskuulta oleva kirjoitus jossa auto palautui FSO Ossille. Tämän jälkeen siihen vaihdettiin käsittääkseni moottori mutta auto jäi odottamaan parempaa aikaa.
viewtopic.php?f=4&t=14#p620
Viimeksi muokannut Rimmed762, 18 Loka 2020 21:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Kokemuksia halvasta Polonezista
Ja seuraavat kolme kuvaa ovat Jussin farmilta josta Polonez haettiin uuteen kotiin.
Etukulman pakkeli pisti silmään vähän mutta en antanut asian häiritä. Ei ehkä kaunein auto tuolla hetkellä mutta kukkiihan se perunakin. Luulin ensin, että kuvassa etulasi on huurussa mutta lasi olikin korvattu pleksillä. Hyvä vaihtoehto koska näin auto oli pysynyt melko kuivana. Tuon kulmapalan metsästys on ollut yksi vaikeimmista hankinnoista tämän projektin kanssa. Nyt näyttää, että sekin ratkeaa kyllä.
Takaa katsottuna vääntynyt puskuri sekä puuttuvat valon lasikkeet näyttivät pahimmalta. Lasikkeet löytyivät takaluukussa ja puskurikin oikeni. "Kulmakarva" taas oli aivan mätä. En olisi uskonut sen muodostuvan ajoneuvon hankalimmaksi ja ehkä jopa kalleimmaksi yksittäiseksi osaksi.
Sisältä tämä oli varsin ehjä. Vain hyvin pientä kulumaa ja auringon haalistamia kohtia. Muutamia pieniä vaurioita on jo korjattu. Kattoverhoilu roikkuu mutta vaikuttaa siltä, että rankkoja toimenpiteitä ei tarvita. Vasemman takaoven tuhkakupin runko taitaa olla enää ainoa puuttuva osa. Ruskeita löytyy kyllä mutta tähän kuulunee musta. Joka tapauksessa tämän pitäisi olla helppo homma.
Etukulman pakkeli pisti silmään vähän mutta en antanut asian häiritä. Ei ehkä kaunein auto tuolla hetkellä mutta kukkiihan se perunakin. Luulin ensin, että kuvassa etulasi on huurussa mutta lasi olikin korvattu pleksillä. Hyvä vaihtoehto koska näin auto oli pysynyt melko kuivana. Tuon kulmapalan metsästys on ollut yksi vaikeimmista hankinnoista tämän projektin kanssa. Nyt näyttää, että sekin ratkeaa kyllä.
Takaa katsottuna vääntynyt puskuri sekä puuttuvat valon lasikkeet näyttivät pahimmalta. Lasikkeet löytyivät takaluukussa ja puskurikin oikeni. "Kulmakarva" taas oli aivan mätä. En olisi uskonut sen muodostuvan ajoneuvon hankalimmaksi ja ehkä jopa kalleimmaksi yksittäiseksi osaksi.
Sisältä tämä oli varsin ehjä. Vain hyvin pientä kulumaa ja auringon haalistamia kohtia. Muutamia pieniä vaurioita on jo korjattu. Kattoverhoilu roikkuu mutta vaikuttaa siltä, että rankkoja toimenpiteitä ei tarvita. Vasemman takaoven tuhkakupin runko taitaa olla enää ainoa puuttuva osa. Ruskeita löytyy kyllä mutta tähän kuulunee musta. Joka tapauksessa tämän pitäisi olla helppo homma.
Viimeksi muokannut Rimmed762, 18 Loka 2020 21:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.