Loppusuora, joka saattaa tuntua Cooperin viimeiseltä minuutilta, lähestyy.
Moottori on kunnossa. Yksi kiertokanki oli jäänyt vähän löysälle. Koneistamo toimitti uudet laakerit ja nyt kaikki ovat momentissa. Käy tasaisesti ja käynnistyy hyvin. Sisäänajon ensimmäinen vaihe on suoritettu.
Enää jäljellä olevia töitä on etupalkin ja virtalukon pohjan vaihto. Sekä kiillotusta, meikkausta, tiskausta ja imurointia. Ensimmäinen ja toinen maalipintaan loput sisälle.
Luonnollisesti sähköt saattavat vielä aiheuttaa harmaita hiuksia. Ja luonnollisesti kaikki muukin. Taka-akselin kimppuun käyn myöhemmin. Pyörän laakerit ovat vielä siedettävällä tasolla mutta uudet osat odottavat jo.
Uudet jarrukilvet ovat valmiina (uudet jotka pulveroitiin heti) mutta nykyiset menevät vielä hetken. Jarruthan eivät sisällä vanhaa osaa muuten kuin paineenrajoittimen.
Etuakselissa vaikuttaa kaikki olevan kunnossa.
Vaihdelaatikko vaikuttaa ehjältä ja ihan hyvältä. Mutta varalla on jo toinen.
Vilkut, listat yms. on irroitettuna koska sovituksen yhteydessä osia on irroiteltu.
Oikea kylki on taas valmiimman näköinen mutta samassa tilassa ovat. Kuvissa on vielä alla Fiatin alut jotka vaihtuvat FSOn pelteihin ennen liikennöintiä.
EDIT: Kuvathan eivät olleet ihan tuoreimpia mutta ulkoisesti paljon mikään ei ole muuttunut. Listoja irroitellaan kiilloituksen ajaksi kuitenkin. Työt sähköjen parissa eivät näy kuin käyttäjälle.
Kokemuksia halvasta Polonezista
Re: Kokemuksia halvasta Polonezista
Kyllä. Viimeinen minuutti Cooperin testissä on se pahin. Se tuntuu pisimmällä minuutilta.
Nyt palkki on pulveroitu ja virtalukon pohjakin löytynyt. Erä tavaraa matkaa kohti Suomea.
Ei sitä paikalla ollutta saanut oikomalla tarpeeksi suoraksi.
Tämän jälkeen öljyvalon ei pitäisi syttyä aina akun kytkennän jälkeen.
Nyt palkki on pulveroitu ja virtalukon pohjakin löytynyt. Erä tavaraa matkaa kohti Suomea.
Ei sitä paikalla ollutta saanut oikomalla tarpeeksi suoraksi.
Tämän jälkeen öljyvalon ei pitäisi syttyä aina akun kytkennän jälkeen.
Gaznik
Kolmesta, tai neljästä, kaasuttimesta saatiin rakennettua toimiva ja päästötkin ovat kohdillaan.
Mutta Puolasta ehdin jo hankkia peruskorjatun kaasuttimen.
On ainakin vaihto-osa heti tarjolla.
Mutta Puolasta ehdin jo hankkia peruskorjatun kaasuttimen.
On ainakin vaihto-osa heti tarjolla.