Kokemuksia orkkisklassikosta - FSO Polonez 1.6 SLE 1991

FSO-keskustelua joka ei muihin luokkiin sovi
Avatar
FSO-Ossi
Site Admin
Viestit: 422
Liittynyt: 08 Heinä 2008 02:58
Jäsennumero: 1
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Kokemuksia orkkisklassikosta - FSO Polonez 1.6 SLE 1991

Viesti Kirjoittaja FSO-Ossi »

Vaihdettu öljyt, suodatin, etusumuvalot ja lisätty ohjaussimpukkaan öljyä. Huohotinletku ilmanputsarinkopan ja venttiilikopan välillä oli vähän lytyssä, lyhennetty letkua hieman, nyt istuu paremmin. Paikkailtu ruostesuojausta. Vaihdettu renkaat edestä taakse ja päinvastoin. Venttiilikopan tiiviste vuotaa rajusti, tilattu kaksi tiivistettä Liettuasta Ebayn kautta.
Liitteet
Laskiaismeiningit
Laskiaismeiningit
7BE82E1D-A2CC-4093-81DF-31DD7960E029.jpeg (2.55 MiB) Katsottu 574 kertaa
FSO 1500 Pickup E | FSO Polonez 1.6 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
Avatar
FSO-Ossi
Site Admin
Viestit: 422
Liittynyt: 08 Heinä 2008 02:58
Jäsennumero: 1
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Kokemuksia orkkisklassikosta - FSO Polonez 1.6 SLE 1991

Viesti Kirjoittaja FSO-Ossi »

Säädetty venttiilit ja vaihdettu venttiilikopan tiiviste. Lisäksi pientä paikkamaalailua. Auto kyllä tarvisi melkein vetää väriin ihan kauttaaltaan…
Liitteet
511D0809-7965-4CA4-8352-0594BFDD9B90.jpeg
511D0809-7965-4CA4-8352-0594BFDD9B90.jpeg (1.7 MiB) Katsottu 566 kertaa
FSO 1500 Pickup E | FSO Polonez 1.6 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
Avatar
FSO-Ossi
Site Admin
Viestit: 422
Liittynyt: 08 Heinä 2008 02:58
Jäsennumero: 1
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Kokemuksia orkkisklassikosta - FSO Polonez 1.6 SLE 1991

Viesti Kirjoittaja FSO-Ossi »

Vaihdettu uudet takajarrusatulat, kun sellaiset osuivat Ebayssä silmiin. Lisäksi käytetty myös edestä satulat irti, voideltu liu-ut ja asennettu muutama puuttuva sokka. Kiristetty myös oikean etupyörän laakeri, jonka napamutteri oli päässyt hieman aukeamaan heikkolaatuisen aiemman työni takia. Vaihdettu myös jarru- ja jäähdytysnesteet sekä käyty ajamassa muutaman kilsan lenkki. Tuo on kyllä ajolleen mukava auto!
Liitteet
IMG_3928_Original.jpeg
IMG_3928_Original.jpeg (2.2 MiB) Katsottu 543 kertaa
FSO 1500 Pickup E | FSO Polonez 1.6 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
Avatar
FSO-Ossi
Site Admin
Viestit: 422
Liittynyt: 08 Heinä 2008 02:58
Jäsennumero: 1
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Kokemuksia orkkisklassikosta - FSO Polonez 1.6 SLE 1991

Viesti Kirjoittaja FSO-Ossi »

Entisöin Polonezia katsastuksen päästömittauksen innottamana. Autossa oli liian pieni ykköskurkun tyhjäkäyntisuutin (40), ja Olsson-taloustekniikkaan kuuluva solenoidisuutin puuttui. Löysin romulaaristani toimivan taloustekniikka-solenoidisuuttimen, jonka asennettuani seokset taisivat mennä vähän rikkaaseen päätyyn. Tosin samalla vaihdoin mielenkiinnosta kaasarin pääsuuttimeksi 150-lukuarvoisen orkkiksen 140:n tilalle. Vetoja ja etenkin alavääntöä on aivan merkittävästi enemmän. Kaasuun vastaavuus on hyvä. Tosin myös aika vahva nykäisy siirryttäessä ykköskurkulta kakkoskurkulle.

Suuttimet ostin Regmotilta.
Liitteet
IMG_4162.jpeg
IMG_4162.jpeg (3.19 MiB) Katsottu 506 kertaa
FSO 1500 Pickup E | FSO Polonez 1.6 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
Avatar
FSO-Ossi
Site Admin
Viestit: 422
Liittynyt: 08 Heinä 2008 02:58
Jäsennumero: 1
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Kokemuksia orkkisklassikosta - FSO Polonez 1.6 SLE 1991

Viesti Kirjoittaja FSO-Ossi »

Vaihdettu moottoriöljyt ja niiden suodatin, ilmansuodatin ja polttoainesuodatin. Tarkastettu ohjausvaihteen öljymäärä.
FSO 1500 Pickup E | FSO Polonez 1.6 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
Avatar
FSO-Ossi
Site Admin
Viestit: 422
Liittynyt: 08 Heinä 2008 02:58
Jäsennumero: 1
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Kokemuksia orkkisklassikosta - FSO Polonez 1.6 SLE 1991

Viesti Kirjoittaja FSO-Ossi »

Vaihdettu vaihteiston ja vetopyörästön öljy sekä ohjausvaihde. Ohjausvaihteen vaihdon syynä reipas öljyvuoto, talven aikana auton alla oli aikamoinen lätäkkö. Yritin myös vaihtaa kellon, jonka aikaanasetusnuppi ei toimi -- en kuitenkaan keksinyt, miten sen saisi mittaristosta irti.

Onneksi romulaarista löytyi napakan oloinen varaohjausvaihde, pitää jossain kohtaa entisöidä autosta purettu. Rattiakseli oli selvästi väljä ja sen päätystefa vuosi.
Liitteet
"Uusi" ohjausvaihde sai hieman jarrukliineriä ja teräsharjaa ollakseen hetken siisti
"Uusi" ohjausvaihde sai hieman jarrukliineriä ja teräsharjaa ollakseen hetken siisti
IMG_6700.jpg (92.54 KiB) Katsottu 30 kertaa
Vanhasta ohjausvaihteesta tuli jokseenkin ruosteiset öljyt pihalle
Vanhasta ohjausvaihteesta tuli jokseenkin ruosteiset öljyt pihalle
IMG_6701.jpg (115.19 KiB) Katsottu 30 kertaa
Ensi koeajo tälle ajokaudelle ja uudella ohjausvaihteella
Ensi koeajo tälle ajokaudelle ja uudella ohjausvaihteella
IMG_6698.jpg (57.13 KiB) Katsottu 30 kertaa
FSO 1500 Pickup E | FSO Polonez 1.6 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
Vastaa Viestiin