FSO 125P pickup eli "seuraavan FSO-projektin valmistelua..."
FSO 125P pickup
Pientä pisteosaa sekä siivousta kaivataan sisätiloissa. Ei mikään mahdoton rasti kuitenkaan.
FSO 125P pickup
Ja pienen käpistelyn jälkeen oikealla takana ei ole enää turhia jarruosia.
Josko huomenna hakisi valmiit osat tallille ja pulttaisi paikoilleen. Käsijarrun vaijerit pitää vaan rakentaa myöhemmin.
Samalla tuli vähän tähyiltyä. Kyllä se ruoste on tuota jo raiskannut. Sellainen 20*10cm reikä... Plussaa siitä, että veemäisiä muotoja ei ole.
Josko huomenna hakisi valmiit osat tallille ja pulttaisi paikoilleen. Käsijarrun vaijerit pitää vaan rakentaa myöhemmin.
Samalla tuli vähän tähyiltyä. Kyllä se ruoste on tuota jo raiskannut. Sellainen 20*10cm reikä... Plussaa siitä, että veemäisiä muotoja ei ole.
Re: FSO 125P pickup eli "seuraavan FSO-projektin valmistelua..."
Nyt on jarruhilut paikoillaan toisessa takakulmassa.
Kuitenkaan jarruletku ei irronnut vielä. Jätin muhimaan.
Lisäksi meinasin asentaa käsijarrun toimimaan kunnes saan uuden pääsylinterin.
Osat löytyivät lopulta lavalta. Täytyy tilata uusi vaijeri...
Kuitenkaan jarruletku ei irronnut vielä. Jätin muhimaan.
Lisäksi meinasin asentaa käsijarrun toimimaan kunnes saan uuden pääsylinterin.
Osat löytyivät lopulta lavalta. Täytyy tilata uusi vaijeri...
Viimeksi muokannut Rimmed762, 09 Heinä 2023 13:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- FSO-Ossi
- Site Admin
- Viestit: 439
- Liittynyt: 08 Heinä 2008 02:58
- Jäsennumero: 1
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: FSO 125P pickup eli "seuraavan FSO-projektin valmistelua..."
Onpa hieno löytö! Onnea uudesta autosta! 
FSO 1500 Pickup E | FSO Polonez 1.6 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
Re: FSO 125P pickup eli "seuraavan FSO-projektin valmistelua..."
Kiitoksia. Ja kiitokset vielä kerran palkista.
Tässä on aavistuksen enemmän peltityötä kuin olin ajatellut mutta ei mitään kriittistä kuitenkaan.
Nyt on joka kulmassa uudet satulat ja takana jo letkutkin. Vielä täytyy odottaa jarruputken saapumista, että pääsee vääntämään eteenpäin. Käytännössä kaikki putket takaa vähintään paineensäätimelle täytyy uusia.
Polttoaineputket olisi ehkä aiheellista uusia samalla, etenkin jos säätimeltä eteenpäin menevät putket pitää vaihtaa. Muistaakseni 6mm putkea ja kuparista kannattanee tehdä.
Tässä on aavistuksen enemmän peltityötä kuin olin ajatellut mutta ei mitään kriittistä kuitenkaan.
Nyt on joka kulmassa uudet satulat ja takana jo letkutkin. Vielä täytyy odottaa jarruputken saapumista, että pääsee vääntämään eteenpäin. Käytännössä kaikki putket takaa vähintään paineensäätimelle täytyy uusia.
Polttoaineputket olisi ehkä aiheellista uusia samalla, etenkin jos säätimeltä eteenpäin menevät putket pitää vaihtaa. Muistaakseni 6mm putkea ja kuparista kannattanee tehdä.
Re: FSO 125P pickup eli "seuraavan FSO-projektin valmistelua..."
Sen lisäksi, että jokainen kulma on edennyt on FSO saanut myös uuden pääsylinterin.
Säiliö(itä) on tulossa koska vanha hajosi irroitettaessa.
Samalla laitoin irto-osia jarruihin liittyen etikkaan. Puhtaita ja ruosteettomia osia on paljon mukavampi asennella.
Säiliö(itä) on tulossa koska vanha hajosi irroitettaessa.
Samalla laitoin irto-osia jarruihin liittyen etikkaan. Puhtaita ja ruosteettomia osia on paljon mukavampi asennella.
Re: FSO 125P pickup eli "seuraavan FSO-projektin valmistelua..."
Ensimmäisen liotuksen jälkeen laitoin toiselle kierrokselle.
Siihen nähden kuinka ruosteista osat olivat irroitettaessa niin puhdistuivat varsin hyvin. Tämän jälkeen vielä manuaalista hinkutusta ja käsijarrun ulkopuoliset osat sekä liu'ut alkoivat näyttää ihan hyvältä.
Koska odottelen osia ja putkea niin on hyvä aika huoltaa purettuja osia. Katsotaan miltä näyttää kun saan takasatuloista männät irti, mutta löysin varastoimiani osia. Ovat jo puhtaitakin sekä Belleville-jousia löytyi runsaasti.
Siihen nähden kuinka ruosteista osat olivat irroitettaessa niin puhdistuivat varsin hyvin. Tämän jälkeen vielä manuaalista hinkutusta ja käsijarrun ulkopuoliset osat sekä liu'ut alkoivat näyttää ihan hyvältä.
Koska odottelen osia ja putkea niin on hyvä aika huoltaa purettuja osia. Katsotaan miltä näyttää kun saan takasatuloista männät irti, mutta löysin varastoimiani osia. Ovat jo puhtaitakin sekä Belleville-jousia löytyi runsaasti.
Re: FSO 125P pickup eli "seuraavan FSO-projektin valmistelua..."
Tässähän on edessä alumiinilokarit.
Eleganttia vanhan koulun luksusta.
Kuriositeettina Lokarilta saa alumiinisia edelleen Poloneziin. 125P ei ole listattuna mutta Polonez, Lada ja iso valikoima Fiatteja löytyy.
Tuosta nyt voi jonkunlainen käsitys muodostua. Huono kuva joka on otettu Magliten valossa.
Eleganttia vanhan koulun luksusta.
Kuriositeettina Lokarilta saa alumiinisia edelleen Poloneziin. 125P ei ole listattuna mutta Polonez, Lada ja iso valikoima Fiatteja löytyy.
Tuosta nyt voi jonkunlainen käsitys muodostua. Huono kuva joka on otettu Magliten valossa.
Re: FSO 125P pickup eli "seuraavan FSO-projektin valmistelua..."
Ihme ja kumma. Lataus korjautui uusilla hiilillä. Miten joku voi olla näin kivutonta...
Samaan aikaan jarruletkun "lukkojousilevyn" asentaminen tuntuu vaikeammalta kuin tulitikkujen poimiminen p**seellä...
Samaan aikaan jarruletkun "lukkojousilevyn" asentaminen tuntuu vaikeammalta kuin tulitikkujen poimiminen p**seellä...
Re: FSO 125P pickup eli "seuraavan FSO-projektin valmistelua..."
Terapiatyönä tuli tehtyä vanhat jarrusatulan uusiksi. Tarvettahan ei ollut mutta jälleen on vaihto-osat hyllyssä.
Alkutilanne oli tutun oloinen. Etujarrut saattoivat jopa toimia mutta takerrellen. En kyennyt todentamaan koska pääsylinteri oli jumissa. Takajarrut olivat rautalangalla surrattuina lehtijousissa.
Purkaminen meni suhteellisen helposti. Isoin ongelma oli käsijarrun käyttötangossa.
Puhdistus tapahtui oksaalihappoa sisältävällä pesuaineella. Toimii alumiiniin todella hyvin. Starbritellä on tarjolla venepesua ja Würthin Marine Cleaner toimii myös oikein hyvin.
Tuli pienellä vaivalla oikein siistit.
Etujarrut tein valmiiksi ja maanantaina pitäisi Puolasta tulla loput osat takajarruihin.
Alkutilanne oli tutun oloinen. Etujarrut saattoivat jopa toimia mutta takerrellen. En kyennyt todentamaan koska pääsylinteri oli jumissa. Takajarrut olivat rautalangalla surrattuina lehtijousissa.
Purkaminen meni suhteellisen helposti. Isoin ongelma oli käsijarrun käyttötangossa.
Puhdistus tapahtui oksaalihappoa sisältävällä pesuaineella. Toimii alumiiniin todella hyvin. Starbritellä on tarjolla venepesua ja Würthin Marine Cleaner toimii myös oikein hyvin.
Tuli pienellä vaivalla oikein siistit.
Etujarrut tein valmiiksi ja maanantaina pitäisi Puolasta tulla loput osat takajarruihin.