Vaihtokelpoiset osat
Re: Vaihtokelpoiset osat
Viitaten aiempiin kommentteihin kytkimestä.
Kuvassa alkuperäinen FSOn kytkinlevy ja päällä Ladan (ВАЗ 2101) kytkinlevy. Kuvassa Ladan kytkinlevyn kitkapinnan sisäreuna on Polskin kytkimen kitkapinnan ulkoreunassa.
Isompien Ladojen kytkinlevyt ovat sopivia.
Kuvassa alkuperäinen FSOn kytkinlevy ja päällä Ladan (ВАЗ 2101) kytkinlevy. Kuvassa Ladan kytkinlevyn kitkapinnan sisäreuna on Polskin kytkimen kitkapinnan ulkoreunassa.
Isompien Ladojen kytkinlevyt ovat sopivia.
Tarrat
Fabryka Naklejek eli Tarratehdas.
Tuolta löytyy alkuperäisiä vastaavia tarroja heille ketkä entisöivät (tai tuunaavat).
Tai vanteen keskikuppiin.
Tuolta löytyy alkuperäisiä vastaavia tarroja heille ketkä entisöivät (tai tuunaavat).
Tai vanteen keskikuppiin.
Re: Vaihtokelpoiset osat
Päivitetty ensimmäiseen viestiin mm. värikoodit.
Re: Vaihtokelpoiset osat
Nokka 35,9x52x8
Kampiakseli 45x65/70x10
Re: Vaihtokelpoiset osat
Jarrupalat
Etupalat TRW GDB106
Fiat 124 Coupe
Fiat 124 Familiare
Fiat 128 Familiar
Fiat 900 T/E Panorama
Fiat 900 T/E Pulmino
FSO 125P Estate
Takapalat TRW GDB107
FSO Prima
Fiat 125
Fiat Argenta
Asennussarja
Asennussarja TRW PFK65
Fiat 127, 128, 131, 132
Lancia A112
SEAT 127/900L
Etupalat TRW GDB106
Fiat 124 Coupe
Fiat 124 Familiare
Fiat 128 Familiar
Fiat 900 T/E Panorama
Fiat 900 T/E Pulmino
FSO 125P Estate
Takapalat TRW GDB107
FSO Prima
Fiat 125
Fiat Argenta
Asennussarja
Asennussarja TRW PFK65
Fiat 127, 128, 131, 132
Lancia A112
SEAT 127/900L
- FSO-Ossi
- Site Admin
- Viestit: 429
- Liittynyt: 08 Heinä 2008 02:58
- Jäsennumero: 1
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Vaihtokelpoiset osat
Polonezin takapyöränkoteloiden etureunassa on soikeat koritulpat/kumitulpat. Melkein kaikki auton muut kumitulpat ovat pyöreitä, joita on helppo löytää ja jotka ovat yleisesti saatavilla, mutta nämä erikoisen muotoiset kumitulpat ovat haastavia, jos pääsevät hukkumaan. Omastani puuttui toisen puolen tulppa.
Jonkin aikaa päätäni raavittua selvisi, että Mopar-varaosa 5539 7226 AA (vai 55397226AA) on juuri oikean kokoinen. Tuosta puuttuu ura pellille, joten se piti työstää mattoveitsellä, muuten sopivuus on täydellinen.
Jonkin aikaa päätäni raavittua selvisi, että Mopar-varaosa 5539 7226 AA (vai 55397226AA) on juuri oikean kokoinen. Tuosta puuttuu ura pellille, joten se piti työstää mattoveitsellä, muuten sopivuus on täydellinen.
FSO 1500 Pickup E | FSO Polonez 1.6 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
Vaihtokelpoiset avainaihiot
Jos joutuu aihioita tilaamaan niin oviin/tankkiin sopii (Silca) AF 7A ja virtalukkoon (JMA) DAT-11D.
Tai lähinnä helpottamaan lukkosepän etsintöjä. Virtalukon avain on samalla aihiolla kuin joidenkin Datsunien avaimet. Oletukseni vastaisesti uudempi Ladan aihio ei toiminut.
Virtalukkoon saattaisi toimia myös JMA:n DA-20 tai D80K.
Oma kokemukseni Laajasalon kauppakeskus Saaren suutarin aarrelaatikosta on pelkästään positiivinen. Sieltä on löytynyt vanhempaan kalustoon hyvin aihioita.
EDIT: Mahdollisesti virtalukon avaimeksi myös FI-3DP2 sekä FO-FRP JMA:lta sekä Silcan DM1RP voisi sopia. Ulkoisesti DM1RP ja FO-FRP muistuttavat eniten muoviosansa osalta alkuperäistä Polonezin avainta. Kun taas nuo muut ovat metallilla.
EDIT2: Errebi DM2 P46 virtalukkoon ja 129-1 oviin sekä polttoainesäiliöön. Ulkoisesti ovat hyvin lähellä alkuperäistä.
DM2P46 yhteensopivuus on ilmoitettu seuraaviin malleihin:
Autobianchi: A112 Abarth (1979-) & A112E (1978-)
Fiat: 126 (1976-), 127 (1973-1978), 128 (1969-1975), 128 Coupe (1972-1978), 128 3P (1975-1983), 131 (1973-1981), 132 (1973-), Dino Coupe
Jensen: Interceptor II & Interceptor III
Seat 132 (1973-)
Zastava: 101, 311, 411, 511, 313, 413, 513, 128, Skala 55, Skala 65, 750-850 (ohjauslukko ohjauspylväässä)
Yugo: kaikki mallit
129-1 yhteensopivuus taas seuraaviin malleihin:
Autobianchi: A111 (1968-1972), A112
Ferrari: 208 GTB (from 1975), 308 GT4 (from 1973), 308 GTB (from 1975), 308 GTS (from 1977), 356 GTB/4 (1965-), Dino 246 GT (1969-1973), Dino 246 GTS (1969-1973)
Fiat: 124 (1966-1970), 124 Coupe, 124 Familiare, 124 Special (1968-), 124 Special T (1968-), 124 Spider, 125 Berlina & 125 Special (1968-1972), 126 (1976-1992), 127 (kaikki mallit), 128 (kaikki mallit mm. Familiare, Panorama, Special, Coupe, 3P, Rallye), 130 Berlina & Coupe (1969-1977), 131 (1973-1983), 132 (serie 2 & serie 3), 147, 148, Campagnola (1974-), Dino Coupe, Panda & Panda 4x4 (1980-1988), X1/9 (1972-1989)
Lada - kaikki mallit 1972-
Lamborghini: Countach 5000 S Quattrovalvole, Countach LP 500 S, Jalpa P 350 & P 350 GTS (1981-1988), Urraco (1971-1979)
Maserati: Khasmin (1972-1983), Kyalami (1976-1983)
Seat: 124, 127, 131, 132, Fura (1972-1982), Marbella (-1994), Terra (-1994), Panda (1980-1986)
Zastava 101 (1972-1982), 750 & 850
Yugo (1982-1987)
Re: Vaihtokelpoiset osat
Tyyppikilvet ovat yleensä tässä vaiheessa kuluneet tekstien (poislukien stanssit) haalistuneet lukukelvottomiksi.
PanRolnikilta löytyy FSOn tyyppikilpiä uustuotantona. Viimeistelee muuten siistin konetilan. Myös muuta pientä löytyy FSOihin Warszawasta alkaen.
Myös tarroja, avaimenperiä ynnä muuta.
PanRolnikilta löytyy FSOn tyyppikilpiä uustuotantona. Viimeistelee muuten siistin konetilan. Myös muuta pientä löytyy FSOihin Warszawasta alkaen.
Myös tarroja, avaimenperiä ynnä muuta.
Re: Vaihtokelpoiset osat
Jarrunestesäiliöt
Rikottuani yhden säiliön jouduin huomaamaan, että tuollaisia jarrunestesäiliöitä ei ole paljoa tarjolla.
Pari kappaletta löysin tuurilla ja kuvassa oleva menee varastoon pestynä.
Mirafiorissa käytetty säiliö toimii myös. Uudemmassa Polonezissa ja ilmeisesti joissain Unoissa käytetty säiliö on kallistettu eikä vaa'assa kuten tämä malli.
Rikottuani yhden säiliön jouduin huomaamaan, että tuollaisia jarrunestesäiliöitä ei ole paljoa tarjolla.
Pari kappaletta löysin tuurilla ja kuvassa oleva menee varastoon pestynä.
Mirafiorissa käytetty säiliö toimii myös. Uudemmassa Polonezissa ja ilmeisesti joissain Unoissa käytetty säiliö on kallistettu eikä vaa'assa kuten tämä malli.