Kokemuksia orkkisklassikosta - FSO Polonez 1.6 SLE 1991
- FSO-Ossi
- Site Admin
- Viestit: 429
- Liittynyt: 08 Heinä 2008 02:58
- Jäsennumero: 1
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Kokemuksia orkkisklassikosta - FSO Polonez 1.6 SLE 1991
Vaihdettu öljyt, suodatin, etusumuvalot ja lisätty ohjaussimpukkaan öljyä. Huohotinletku ilmanputsarinkopan ja venttiilikopan välillä oli vähän lytyssä, lyhennetty letkua hieman, nyt istuu paremmin. Paikkailtu ruostesuojausta. Vaihdettu renkaat edestä taakse ja päinvastoin. Venttiilikopan tiiviste vuotaa rajusti, tilattu kaksi tiivistettä Liettuasta Ebayn kautta.
- Liitteet
-
- Laskiaismeiningit
- 7BE82E1D-A2CC-4093-81DF-31DD7960E029.jpeg (2.55 MiB) Katsottu 15594 kertaa
FSO 1500 Pickup E | FSO Polonez 1.6 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
- FSO-Ossi
- Site Admin
- Viestit: 429
- Liittynyt: 08 Heinä 2008 02:58
- Jäsennumero: 1
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Kokemuksia orkkisklassikosta - FSO Polonez 1.6 SLE 1991
Säädetty venttiilit ja vaihdettu venttiilikopan tiiviste. Lisäksi pientä paikkamaalailua. Auto kyllä tarvisi melkein vetää väriin ihan kauttaaltaan…
- Liitteet
-
- 511D0809-7965-4CA4-8352-0594BFDD9B90.jpeg (1.7 MiB) Katsottu 15586 kertaa
FSO 1500 Pickup E | FSO Polonez 1.6 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
- FSO-Ossi
- Site Admin
- Viestit: 429
- Liittynyt: 08 Heinä 2008 02:58
- Jäsennumero: 1
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Kokemuksia orkkisklassikosta - FSO Polonez 1.6 SLE 1991
Vaihdettu uudet takajarrusatulat, kun sellaiset osuivat Ebayssä silmiin. Lisäksi käytetty myös edestä satulat irti, voideltu liu-ut ja asennettu muutama puuttuva sokka. Kiristetty myös oikean etupyörän laakeri, jonka napamutteri oli päässyt hieman aukeamaan heikkolaatuisen aiemman työni takia. Vaihdettu myös jarru- ja jäähdytysnesteet sekä käyty ajamassa muutaman kilsan lenkki. Tuo on kyllä ajolleen mukava auto!
- Liitteet
-
- IMG_3928_Original.jpeg (2.2 MiB) Katsottu 15563 kertaa
FSO 1500 Pickup E | FSO Polonez 1.6 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
- FSO-Ossi
- Site Admin
- Viestit: 429
- Liittynyt: 08 Heinä 2008 02:58
- Jäsennumero: 1
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Kokemuksia orkkisklassikosta - FSO Polonez 1.6 SLE 1991
Entisöin Polonezia katsastuksen päästömittauksen innottamana. Autossa oli liian pieni ykköskurkun tyhjäkäyntisuutin (40), ja Olsson-taloustekniikkaan kuuluva solenoidisuutin puuttui. Löysin romulaaristani toimivan taloustekniikka-solenoidisuuttimen, jonka asennettuani seokset taisivat mennä vähän rikkaaseen päätyyn. Tosin samalla vaihdoin mielenkiinnosta kaasarin pääsuuttimeksi 150-lukuarvoisen orkkiksen 140:n tilalle. Vetoja ja etenkin alavääntöä on aivan merkittävästi enemmän. Kaasuun vastaavuus on hyvä. Tosin myös aika vahva nykäisy siirryttäessä ykköskurkulta kakkoskurkulle.
Suuttimet ostin Regmotilta.
Suuttimet ostin Regmotilta.
- Liitteet
-
- IMG_4162.jpeg (3.19 MiB) Katsottu 15526 kertaa
FSO 1500 Pickup E | FSO Polonez 1.6 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
- FSO-Ossi
- Site Admin
- Viestit: 429
- Liittynyt: 08 Heinä 2008 02:58
- Jäsennumero: 1
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Kokemuksia orkkisklassikosta - FSO Polonez 1.6 SLE 1991
Vaihdettu moottoriöljyt ja niiden suodatin, ilmansuodatin ja polttoainesuodatin. Tarkastettu ohjausvaihteen öljymäärä.
FSO 1500 Pickup E | FSO Polonez 1.6 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
- FSO-Ossi
- Site Admin
- Viestit: 429
- Liittynyt: 08 Heinä 2008 02:58
- Jäsennumero: 1
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Kokemuksia orkkisklassikosta - FSO Polonez 1.6 SLE 1991
Vaihdettu vaihteiston ja vetopyörästön öljy sekä ohjausvaihde. Ohjausvaihteen vaihdon syynä reipas öljyvuoto, talven aikana auton alla oli aikamoinen lätäkkö. Yritin myös vaihtaa kellon, jonka aikaanasetusnuppi ei toimi -- en kuitenkaan keksinyt, miten sen saisi mittaristosta irti.
Onneksi romulaarista löytyi napakan oloinen varaohjausvaihde, pitää jossain kohtaa entisöidä autosta purettu. Rattiakseli oli selvästi väljä ja sen päätystefa vuosi.
Onneksi romulaarista löytyi napakan oloinen varaohjausvaihde, pitää jossain kohtaa entisöidä autosta purettu. Rattiakseli oli selvästi väljä ja sen päätystefa vuosi.
- Liitteet
-
- "Uusi" ohjausvaihde sai hieman jarrukliineriä ja teräsharjaa ollakseen hetken siisti
- IMG_6700.jpg (92.54 KiB) Katsottu 15050 kertaa
-
- Vanhasta ohjausvaihteesta tuli jokseenkin ruosteiset öljyt pihalle
- IMG_6701.jpg (115.19 KiB) Katsottu 15050 kertaa
-
- Ensi koeajo tälle ajokaudelle ja uudella ohjausvaihteella
- IMG_6698.jpg (57.13 KiB) Katsottu 15050 kertaa
FSO 1500 Pickup E | FSO Polonez 1.6 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
- FSO-Ossi
- Site Admin
- Viestit: 429
- Liittynyt: 08 Heinä 2008 02:58
- Jäsennumero: 1
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Kokemuksia orkkisklassikosta - FSO Polonez 1.6 SLE 1991
Ajokausi hoitui mukavasti ilman kummempia vikoja. Ajoa tuli n. 1500 km sisältäen Suur-Saimaan ympäriajon. Äänimerkin katkaisija tuntuu toimivan vähän miten sattuu ja auto tööttäilee hallitsemattomasti. Syynä katkenneet kynnet ratissa, jotka pitävät töötin kytkimen metallipuolta paikallaan.
FSO 1500 Pickup E | FSO Polonez 1.6 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.