Polonez 1,5 LE Special projekti
- FSO-Ossi
- Site Admin
- Viestit: 431
- Liittynyt: 08 Heinä 2008 02:58
- Jäsennumero: 1
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Polonez 1,5 LE Special projekti
Pengoin osavarastoani. Löytyi suurin osa moottorin tiivisteistä (ellei kaikki, otan kaiken kuitenkin mukaan) ja jokunen stefakin, mitoista päätellen kampiakselille ja nokka-akselille. Lisäksi löytyi NOS-viiksipakka, olettaen, että LE Specialin vilkkuvika johtuu siitä.
FSO 1500 Pickup E | FSO Polonez 1.6 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
-
- Viestit: 110
- Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13
Re: Polonez 1,5 LE Special projekti
tänään pistettiin espoon foso-keisarin kanssa kone nippuun ja vähän pestiin sitä, lohkon alkuperäinen väri on mukava 70-luvun vihreä, mutta miksi 1500 merkinnän ympärillä on ruuvin kantojen kuvat?
- Liitteet
-
- fosokone.jpg (222.45 KiB) Katsottu 66527 kertaa
-
- Viestit: 110
- Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13
Re: Polonez 1,5 LE Special projekti
pitkin kesää on autoa pikkuhiljaa kasailtu, nyt ollaan siinä vaiheessa että voisi jo koekäyttää, mutta ei se vaan tahtoisi käynnistyä, polttoaine tulee tankista vähän verkkaisesti ja tuntuukin että vikaa on nyt vaihteeksi bensan saannissa, käytössä on sähköinen pumppu, mutta silti jää polttoaine jonnekin matkalle. käsin pumppaamallakin menee parhaimmillaan 15 minuuttia että alkaa tulee tankista jotain
-
- Viestit: 110
- Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13
Re: Polonez 1,5 LE Special projekti
nyt viikonloppuna 4.8.2012 LE Special kävi ihan oman moottorin voimalla, alkuun tyhjäkäynti 5000 r/min mutta kaasuttimen purun ja putsauksen jälkeen käynti tasaantui. loppukasailua ja nesteytyksiä vaille valmis projekti, tosin katsastukseen saattaa vaatia vielä monenmoista säätöä
-
- Viestit: 110
- Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13
Re: Polonez 1,5 LE Special projekti
jäikin syksyn loppuraportti kirjoittamatta, ennen kuin talvi ehti tulla oli auto ja kasassa ja käyntikunnossa, mutta jostain syystä voima ei siirry kytkimen läpi vaihteistolle asti, säätelin kytkimen työsylinteriä laidasta toiseen ja kaikkea siltä väliltä, mutta ei auttanut. Nyt auto jäi talvehtimaan ja odottamaan josko seuraavana kesänä purkaisi taas laatikon irti ja katsoisi mikä siellä kytkimessä on mennyt pieleen, ennen se toimi.
-
- Viestit: 110
- Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13
Re: Polonez 1,5 LE Special projekti
kesän tullen auto kaivettiin taas esiin ja otettiin työnalle, motonetin alavesiletku ei ole tuohon sopiva, että uutta hakemaa....
onko kellään kuvaa miten toi kytkimen säätö/käyttöjärjestelmä on koottu, josko sieltä ihan puuttuu jotain osia
onko kellään kuvaa miten toi kytkimen säätö/käyttöjärjestelmä on koottu, josko sieltä ihan puuttuu jotain osia
-
- Viestit: 110
- Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13
Re: Polonez 1,5 LE Special projekti
kytkin levystä oli revennyt keskiosa irti ulkokehästä, laitatin tilalle Nivan kytkinlevyn, kun sattui sellainen uusi löytymään keittiön pöydältä.
itse askartelin vielä käsijarruvaijerin ja pakoputken etupään kuntoon
Nyt viikko ennen idän ihmeitä 2013 alkoi jo näyttää siltä, että auto olisi ihan ajokunnossa, mutta joo, nyt hajosi sitten starttimoottori, vein sen Hämeen autosähköön korjattavaksi, lupailivat alkuviikosta sen tehdä, jos saavat sen kuntoon ja mitään muuta ei enää hajoa, voisi autolla ajaa Idän ihmeisiin viikonloppuna
itse askartelin vielä käsijarruvaijerin ja pakoputken etupään kuntoon
Nyt viikko ennen idän ihmeitä 2013 alkoi jo näyttää siltä, että auto olisi ihan ajokunnossa, mutta joo, nyt hajosi sitten starttimoottori, vein sen Hämeen autosähköön korjattavaksi, lupailivat alkuviikosta sen tehdä, jos saavat sen kuntoon ja mitään muuta ei enää hajoa, voisi autolla ajaa Idän ihmeisiin viikonloppuna
-
- Viestit: 110
- Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13
Re: Polonez 1,5 LE Special projekti
tänään on vielä tarkasteltu kaikkia mahdollisia paikkoja, korjattu jarrutehostin, korjattu lasinpyyhkijät, siirtoluvat valmiina, korjataan sitten Mansossa Idän Ihmeissä loput jos sinne asti pääsee
-
- Viestit: 110
- Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13
Re: Polonez 1,5 LE Special projekti
Unohtui sitten viime elokuussa raportoida, miten tossa Idän ihmeiden reissussa kävi. Pääsin jonnekin 6 km päähän ja sitten alkoi nykimään. Ei hyväksynyt kaasua ollenkaa. Ei siinä muuta mahtanut kuin palata takaisin ja mennä Samaralla Idän Ihmeisiin ja Polonez jäi lopulta odottamaan tätä tulevaa kesää.
Tänään sitten innostuin ahertaa auton kanssa ja otin kaasuttimen irti ja tutkin. Vaikka se jo kerran putsattiin oli siellä taas selvästi likaa liikkeella. Toisesta paperittomasta romusta joka oli käyntikuntoinen otin sitten kaasuttimen ja kytkin paikalleen. Nyt Polonez käy ja kulkee, useita kertoja talon ympäri eikä mitään erityisempiä vikoja tuntunut missään, jarrutkin toimii ja ei jää päälle kuitenkaan. Latauksen valo on ainoa joka palaa koko ajan, mutta kummasti sähköä riittää. Alkaa tuntua liian hyvältä ollakseen totta, joko tänä kesänä pääsisi ihan liikenteeseen.
Tänään sitten innostuin ahertaa auton kanssa ja otin kaasuttimen irti ja tutkin. Vaikka se jo kerran putsattiin oli siellä taas selvästi likaa liikkeella. Toisesta paperittomasta romusta joka oli käyntikuntoinen otin sitten kaasuttimen ja kytkin paikalleen. Nyt Polonez käy ja kulkee, useita kertoja talon ympäri eikä mitään erityisempiä vikoja tuntunut missään, jarrutkin toimii ja ei jää päälle kuitenkaan. Latauksen valo on ainoa joka palaa koko ajan, mutta kummasti sähköä riittää. Alkaa tuntua liian hyvältä ollakseen totta, joko tänä kesänä pääsisi ihan liikenteeseen.
-
- Viestit: 110
- Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13
Re: Polonez 1,5 LE Special projekti
17.5.14 käytin autoa katsastuksessa, tätä ennen oli tilaillut auton perustiedot trafilta uuden rekisteriotteen tekemistä varten, se dokumentti maksoi noin 20 euroa.
Pakoputken vuoto osottautui vähän liian kovaksi eikä kiristäminen auttanut, matkalla haettiin vielä eristenauhaa Motonetista, mutta ei se auttanut. Varmasti osittain putkesta johtuen ei päästöistä mennyt lävitse. Putki vuotaa aika pahasti heti pakosarjan jälkeen, vaikka on kiristetty niin tiukkaan kun menee ja tiiviste on uusi. Pistin uuden putken tilaukseen alusta loppuun saakka, kun välilläkin on vuotoja ja jatkovirityksiä.
Jarrut oli uskomattoman tehokkaat ja heitto 0% sekä edessä ja takana. vaikka niille ei ole tehty mitään, mutta käsijarrun teho oli lähes olematon. Kotona kyllä vielä pysyi käsijarrun varassa lievässä kaltevuudessa, mutta ei enää katsastuksessa yhtään.
katsastuksessa huomattiin polttoainevuoto. Motonetista projektin alussa hankittu sähköinen pumppu vuoti rungostaan huomattavasti. onneksi kaikkien remonttien jälkeen nyt myös alkuperäinen pumppu toimii ja siirrettiin letkut sen kautta ja tuninki pumpun voi heittää mäkeen.
Katsastuksessa sammutettu auto ei enää lähtenyt startilla käyntiin. Latauksen valo on palanut, mutta tähän mennessä virtaa on aina riittänyt, ilmeisesti lataus ei sitten toimi. Mutta paluu matkalla alkoi valo sammuilemaan, ehkä sielläkin jotain seisonta oireita.
valoissa oli vikoja. olin jo edellisenä iltana korjannut vilkut vaihtamalla releen toisesta autosta, katsastuksessa oli jarruvalot pimentynyt, kaikki parkit mukaanlukien rekisterikilven valot oli pimeenä, etupuskurissa olevat parkit ja vilkut ei toimi.
Ne puskurin valot on sisältä aika ruosteiset, tarvinnee entisöidä kokonaisuudessaan. Onko kenelläkään kaaviota seisontavaloista, jossain kohtaa joku katkos kun kaikki on pimeenä? Oliskohan jarruvaloista mennyt vain polttimot?
Nyt Polonezilla on kuitenkin ajettu jo 85 km tällä vuosituhannella, joten edistystä on havaittavissa. Kilvet on palautettu aikanaan 2.1.1992
Pakoputken vuoto osottautui vähän liian kovaksi eikä kiristäminen auttanut, matkalla haettiin vielä eristenauhaa Motonetista, mutta ei se auttanut. Varmasti osittain putkesta johtuen ei päästöistä mennyt lävitse. Putki vuotaa aika pahasti heti pakosarjan jälkeen, vaikka on kiristetty niin tiukkaan kun menee ja tiiviste on uusi. Pistin uuden putken tilaukseen alusta loppuun saakka, kun välilläkin on vuotoja ja jatkovirityksiä.
Jarrut oli uskomattoman tehokkaat ja heitto 0% sekä edessä ja takana. vaikka niille ei ole tehty mitään, mutta käsijarrun teho oli lähes olematon. Kotona kyllä vielä pysyi käsijarrun varassa lievässä kaltevuudessa, mutta ei enää katsastuksessa yhtään.
katsastuksessa huomattiin polttoainevuoto. Motonetista projektin alussa hankittu sähköinen pumppu vuoti rungostaan huomattavasti. onneksi kaikkien remonttien jälkeen nyt myös alkuperäinen pumppu toimii ja siirrettiin letkut sen kautta ja tuninki pumpun voi heittää mäkeen.
Katsastuksessa sammutettu auto ei enää lähtenyt startilla käyntiin. Latauksen valo on palanut, mutta tähän mennessä virtaa on aina riittänyt, ilmeisesti lataus ei sitten toimi. Mutta paluu matkalla alkoi valo sammuilemaan, ehkä sielläkin jotain seisonta oireita.
valoissa oli vikoja. olin jo edellisenä iltana korjannut vilkut vaihtamalla releen toisesta autosta, katsastuksessa oli jarruvalot pimentynyt, kaikki parkit mukaanlukien rekisterikilven valot oli pimeenä, etupuskurissa olevat parkit ja vilkut ei toimi.
Ne puskurin valot on sisältä aika ruosteiset, tarvinnee entisöidä kokonaisuudessaan. Onko kenelläkään kaaviota seisontavaloista, jossain kohtaa joku katkos kun kaikki on pimeenä? Oliskohan jarruvaloista mennyt vain polttimot?
Nyt Polonezilla on kuitenkin ajettu jo 85 km tällä vuosituhannella, joten edistystä on havaittavissa. Kilvet on palautettu aikanaan 2.1.1992