Polonez 1,5 LE Special projekti
- FSO-Ossi
- Site Admin
- Viestit: 431
- Liittynyt: 08 Heinä 2008 02:58
- Jäsennumero: 1
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Polonez 1,5 LE Special projekti
Taisi olla toinen sulake vasemmalta, minkä irroittamalla ei toimi seisontavalot. Kannattaa ensin varmaan katsoa sulakerasiaa.
FSO 1500 Pickup E | FSO Polonez 1.6 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
-
- Viestit: 110
- Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13
Re: Polonez 1,5 LE Special projekti
Joo Lada-miehenä on tottunut noihin sulakehommiin, joten ne tsekkasin jo hyvissä ajoin, mutta sulakkeissa näytti kaikki olevan kunnossa.
katselin koko kytkentäkaavaa, niin eikös johdotus mene akulta kaikkien parkkivalojen kautta ja rekisterivalojen kautta koriin, välissä vain sulake ja katkaisija, voisiko katkaisijassa olla joku vika? Eikös jokainen polttimo ole erikseen maadoitettu, joten se ei sammuttaisi kaikkia valoja jos jossain on huono maakontakti?
katselin koko kytkentäkaavaa, niin eikös johdotus mene akulta kaikkien parkkivalojen kautta ja rekisterivalojen kautta koriin, välissä vain sulake ja katkaisija, voisiko katkaisijassa olla joku vika? Eikös jokainen polttimo ole erikseen maadoitettu, joten se ei sammuttaisi kaikkia valoja jos jossain on huono maakontakti?
-
- Viestit: 110
- Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13
Re: Polonez 1,5 LE Special projekti
nyt on uusi putki, jonka fso-ossi toi ihan puolasta asti, putki tarttis vaihtaa ja sen jälkeen yrittää saada säätöihin.
käsijarrulle pitäis tehdä jotain
sähkövikoja aloin etsimään. seisontavalojen katkaisin toimii ja sulakkeelta ja sen läpi kulkee virta, ilmeisesti vain polttimoita rikki, muuten ihan helppo homma, mutta ne puskurissa olevat vikkuparkit on ihan mädät molemmin puolin, niitä ei edes saa irti ilman väkivaltaa, miten puskuri irroitetaan?
jarruvalojen katkaisimelle ei tule virtaa, katselin sulakerasiaa, niin ainakin yksi johto on liitin rikki ja irti, huonompi homma kun johdoissa ei ole varaa vetää yhtään ulospäin ja käsinelokero on kai niitattu kiinni? Saako hanskalootaa irti mitenkään muuten kuin poraamalla niitit? pääseekö sieltä käsiksi johtoihin?
sain sentään ryypyn vaijerin modattua siihen kuntoon, että se tottelee käyttövipua
käsijarrulle pitäis tehdä jotain
sähkövikoja aloin etsimään. seisontavalojen katkaisin toimii ja sulakkeelta ja sen läpi kulkee virta, ilmeisesti vain polttimoita rikki, muuten ihan helppo homma, mutta ne puskurissa olevat vikkuparkit on ihan mädät molemmin puolin, niitä ei edes saa irti ilman väkivaltaa, miten puskuri irroitetaan?
jarruvalojen katkaisimelle ei tule virtaa, katselin sulakerasiaa, niin ainakin yksi johto on liitin rikki ja irti, huonompi homma kun johdoissa ei ole varaa vetää yhtään ulospäin ja käsinelokero on kai niitattu kiinni? Saako hanskalootaa irti mitenkään muuten kuin poraamalla niitit? pääseekö sieltä käsiksi johtoihin?
sain sentään ryypyn vaijerin modattua siihen kuntoon, että se tottelee käyttövipua
-
- Viestit: 110
- Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13
Re: Polonez 1,5 LE Special projekti
käsijarru oli vaan unohtunut kiristää, kiristin, mutta mutta nyt kuljettajan puoli lukittuu niin ettei käsin pyöri jarrulevystä kääntäen, mutta oikea puoli liikkuu käsivoimin, molemmille puolille vaijerit on pinkeänä kuin kitaran kieli, mitä nyt?
tuunasin polttoainesuodattimen letkuun ennen polttoainepumppua
käsinelokero piti tosiaan porata irti niittauksista, että pääsi kunnolla käsiksi sulakerasiaan, siellä on nyt ainakin kolme irronnutta johtoa, paksumpi musta sekä kaksi ohuempaa keltaista ruskealla raidalla, ne ohuet tulee ihan muusta johtosarjasta erillään, kaikki muut on yhdessä nipussa. Tuli ihan mieleen että onko ne jotain lisävarustelua? esim. lampunpesurit? liittimet on kyllä selvästi puolalaiset, sen verran ne murenee jo käsiinkin. nyt pitäis keksiä mihin ne kuuluu? pahasti alkaa pelottaa, ettei noistakaan löydy vielä syytä kaikkiin sähkövikoihin.
tuunasin polttoainesuodattimen letkuun ennen polttoainepumppua
käsinelokero piti tosiaan porata irti niittauksista, että pääsi kunnolla käsiksi sulakerasiaan, siellä on nyt ainakin kolme irronnutta johtoa, paksumpi musta sekä kaksi ohuempaa keltaista ruskealla raidalla, ne ohuet tulee ihan muusta johtosarjasta erillään, kaikki muut on yhdessä nipussa. Tuli ihan mieleen että onko ne jotain lisävarustelua? esim. lampunpesurit? liittimet on kyllä selvästi puolalaiset, sen verran ne murenee jo käsiinkin. nyt pitäis keksiä mihin ne kuuluu? pahasti alkaa pelottaa, ettei noistakaan löydy vielä syytä kaikkiin sähkövikoihin.
-
- Viestit: 110
- Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13
Re: Polonez 1,5 LE Special projekti
Viikonlopun työmaan tulokset: Ossi kävi laittaa takajarrut kuntoon kauttaaltaan ja itse vaihdoin pakoputken. sähköjohdot on selvitetty, täytyy vähän liitintä korjata yhteen johtoon ja kaikki puskurin ja takavalojen polttimoiden pesät puhdistettava tai vaihdettava. Onneksi FSO klubin varaosa autosta saa ostettua osia. Myös uusi jäähdyttimen alavesiletku on nyt vaihdettu.
-
- Viestit: 110
- Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13
Re: Polonez 1,5 LE Special projekti
lunastin kerhon varaosa FSO:sta etupuskurin ja breznevin kulmakarvan, hitusen verran paremmassa kunnossa valot niissä, mutta ei nekään toimi jokainen auton ulkpuolinen valolaite pitää entisöidä
-
- Viestit: 110
- Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13
Re: Polonez 1,5 LE Special projekti
Sähköjohdot sulakerasialle on taas kunnossa. Ja yritin puhaltaa soodalla niitä ruosteisia polttimoiden pesiä, mutta ruostetta on ihan liikaa, uudet pesät pitäis saada. Varaosa FSO:n puskuri olikin rungoltaan vääntynyt, että täytyy vaan siitä ottaa niitä valoja. Parasta olis jos jostain saisi puskuriin ja rekisterikilville uudet valot. takavalot ehkä voisi saada vielä korjattua.
-
- Viestit: 110
- Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13
Re: Polonez 1,5 LE Special projekti
ostin Motonetista Dinitrolin Annitrolia eli jotain ruostetta syövää happoa. Paloittelin takavalojen taustat ja parit etuvalot sekä rekisterikilven valot ja kaikki metalliosat kylpyyn, jos ei tolla niin ei sitten millään.
kummastusta aiheutti takavalojen pohjat, miksi molemmilla puolilla meni johdot samoin päin, eikös oikean ja vasemman pitäisi olla peilikuvia toisilleen, vai onko johdot samat mutta värit menee ristiin, helppo kasata mutta kumpi sitten on kumpi, taustassa oli kirjaimet L ja P muistaakseni, tarkoittaako ne vasenta ja oikeaa?
kummastusta aiheutti takavalojen pohjat, miksi molemmilla puolilla meni johdot samoin päin, eikös oikean ja vasemman pitäisi olla peilikuvia toisilleen, vai onko johdot samat mutta värit menee ristiin, helppo kasata mutta kumpi sitten on kumpi, taustassa oli kirjaimet L ja P muistaakseni, tarkoittaako ne vasenta ja oikeaa?
- FSO-Ossi
- Site Admin
- Viestit: 431
- Liittynyt: 08 Heinä 2008 02:58
- Jäsennumero: 1
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Polonez 1,5 LE Special projekti
L on vasen ja P on oikea. Mulla saattaa olla rekisterinkilven valaisimia varastossa, pitäisi vaan jaksaa penkoa... Mutta eiköhän niistä nykyisistäkin ihan hyvät aaa, fosforihappo on hyvää tavaraa.
FSO 1500 Pickup E | FSO Polonez 1.6 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
-
- Viestit: 110
- Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13
Re: Polonez 1,5 LE Special projekti
eilen kasailin valoja, muuten sain jo aika valmista, mutta ne rekisterikilven valot ovat aika haastavia, toinen runko on niin hapero, ettei siihen saa enää alkuperäisiä osia paikoilleen