Vaihtokelpoiset osat

Tekniset ongelmat ja osien metsästys
Rimmed762
Viestit: 166
Liittynyt: 04 Elo 2018 23:02

Re: Vaihtokelpoiset osat

Viesti Kirjoittaja Rimmed762 »

Viitaten aiempiin kommentteihin kytkimestä.
Kytkinlevyt VAZ ja FSO
Kytkinlevyt VAZ ja FSO
IMG_20201231_124528549.jpg (4.1 MiB) Katsottu 6445 kertaa
Kuvassa alkuperäinen FSOn kytkinlevy ja päällä Ladan (ВАЗ 2101) kytkinlevy. Kuvassa Ladan kytkinlevyn kitkapinnan sisäreuna on Polskin kytkimen kitkapinnan ulkoreunassa.

Isompien Ladojen kytkinlevyt ovat sopivia.
Rimmed762
Viestit: 166
Liittynyt: 04 Elo 2018 23:02

Tarrat

Viesti Kirjoittaja Rimmed762 »

Fabryka Naklejek eli Tarratehdas.

Tuolta löytyy alkuperäisiä vastaavia tarroja heille ketkä entisöivät (tai tuunaavat).
Ilmanpuhdistimen tarra
Ilmanpuhdistimen tarra
IMG_20210106_100737452~2.jpg (1.26 MiB) Katsottu 6383 kertaa
Kuva
Tai vanteen keskikuppiin.
Rimmed762
Viestit: 166
Liittynyt: 04 Elo 2018 23:02

Re: Vaihtokelpoiset osat

Viesti Kirjoittaja Rimmed762 »

Päivitetty ensimmäiseen viestiin mm. värikoodit.
Rimmed762
Viestit: 166
Liittynyt: 04 Elo 2018 23:02

Re: Vaihtokelpoiset osat

Viesti Kirjoittaja Rimmed762 »

Corteco
Corteco
IMG_20210311_142553918.jpg (2.21 MiB) Katsottu 6026 kertaa
Nokkakopan stefat:
Nokka 35,9x52x8
Kampiakseli 45x65/70x10
Rimmed762
Viestit: 166
Liittynyt: 04 Elo 2018 23:02

Re: Vaihtokelpoiset osat

Viesti Kirjoittaja Rimmed762 »

Jarrupalat
TRW
TRW
IMG_20210311_143341466_HDR.jpg (1.22 MiB) Katsottu 6024 kertaa
Etupalat TRW GDB106
Fiat 124 Coupe
Fiat 124 Familiare
Fiat 128 Familiar
Fiat 900 T/E Panorama
Fiat 900 T/E Pulmino
FSO 125P Estate

Takapalat TRW GDB107
FSO Prima
Fiat 125
Fiat Argenta

Asennussarja
Asennussarja
Asennussarja
IMG_20210311_144352983.jpg (3.02 MiB) Katsottu 6019 kertaa
Asennussarja TRW PFK65
Fiat 127, 128, 131, 132
Lancia A112
SEAT 127/900L
Avatar
FSO-Ossi
Site Admin
Viestit: 421
Liittynyt: 08 Heinä 2008 02:58
Jäsennumero: 1
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Vaihtokelpoiset osat

Viesti Kirjoittaja FSO-Ossi »

Polonezin takapyöränkoteloiden etureunassa on soikeat koritulpat/kumitulpat. Melkein kaikki auton muut kumitulpat ovat pyöreitä, joita on helppo löytää ja jotka ovat yleisesti saatavilla, mutta nämä erikoisen muotoiset kumitulpat ovat haastavia, jos pääsevät hukkumaan. Omastani puuttui toisen puolen tulppa.

Jonkin aikaa päätäni raavittua selvisi, että Mopar-varaosa 5539 7226 AA (vai 55397226AA) on juuri oikean kokoinen. Tuosta puuttuu ura pellille, joten se piti työstää mattoveitsellä, muuten sopivuus on täydellinen.

Kuva
Kuva
FSO 1500 Pickup E | FSO Polonez 1.6 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
Rimmed762
Viestit: 166
Liittynyt: 04 Elo 2018 23:02

Vaihtokelpoiset avainaihiot

Viesti Kirjoittaja Rimmed762 »

Kuva

Jos joutuu aihioita tilaamaan niin oviin/tankkiin sopii (Silca) AF 7A ja virtalukkoon (JMA) DAT-11D.

Tai lähinnä helpottamaan lukkosepän etsintöjä. Virtalukon avain on samalla aihiolla kuin joidenkin Datsunien avaimet. Oletukseni vastaisesti uudempi Ladan aihio ei toiminut.

Virtalukkoon saattaisi toimia myös JMA:n DA-20 tai D80K.

Oma kokemukseni Laajasalon kauppakeskus Saaren suutarin aarrelaatikosta on pelkästään positiivinen. Sieltä on löytynyt vanhempaan kalustoon hyvin aihioita.

EDIT: Mahdollisesti virtalukon avaimeksi myös FI-3DP2 sekä FO-FRP JMA:lta sekä Silcan DM1RP voisi sopia. Ulkoisesti DM1RP ja FO-FRP muistuttavat eniten muoviosansa osalta alkuperäistä Polonezin avainta. Kun taas nuo muut ovat metallilla.

EDIT2: Errebi DM2 P46 virtalukkoon ja 129-1 oviin sekä polttoainesäiliöön. Ulkoisesti ovat hyvin lähellä alkuperäistä.

DM2P46 yhteensopivuus on ilmoitettu seuraaviin malleihin:
Autobianchi: A112 Abarth (1979-) & A112E (1978-)
Fiat: 126 (1976-), 127 (1973-1978), 128 (1969-1975), 128 Coupe (1972-1978), 128 3P (1975-1983), 131 (1973-1981), 132 (1973-), Dino Coupe
Jensen: Interceptor II & Interceptor III
Seat 132 (1973-)
Zastava: 101, 311, 411, 511, 313, 413, 513, 128, Skala 55, Skala 65, 750-850 (ohjauslukko ohjauspylväässä)
Yugo: kaikki mallit

129-1 yhteensopivuus taas seuraaviin malleihin:
Autobianchi: A111 (1968-1972), A112
Ferrari: 208 GTB (from 1975), 308 GT4 (from 1973), 308 GTB (from 1975), 308 GTS (from 1977), 356 GTB/4 (1965-), Dino 246 GT (1969-1973), Dino 246 GTS (1969-1973)
Fiat: 124 (1966-1970), 124 Coupe, 124 Familiare, 124 Special (1968-), 124 Special T (1968-), 124 Spider, 125 Berlina & 125 Special (1968-1972), 126 (1976-1992), 127 (kaikki mallit), 128 (kaikki mallit mm. Familiare, Panorama, Special, Coupe, 3P, Rallye), 130 Berlina & Coupe (1969-1977), 131 (1973-1983), 132 (serie 2 & serie 3), 147, 148, Campagnola (1974-), Dino Coupe, Panda & Panda 4x4 (1980-1988), X1/9 (1972-1989)
Lada - kaikki mallit 1972-
Lamborghini: Countach 5000 S Quattrovalvole, Countach LP 500 S, Jalpa P 350 & P 350 GTS (1981-1988), Urraco (1971-1979)
Maserati: Khasmin (1972-1983), Kyalami (1976-1983)
Seat: 124, 127, 131, 132, Fura (1972-1982), Marbella (-1994), Terra (-1994), Panda (1980-1986)
Zastava 101 (1972-1982), 750 & 850
Yugo (1982-1987)
Rimmed762
Viestit: 166
Liittynyt: 04 Elo 2018 23:02

Re: Vaihtokelpoiset osat

Viesti Kirjoittaja Rimmed762 »

Tyyppikilvet ovat yleensä tässä vaiheessa kuluneet tekstien (poislukien stanssit) haalistuneet lukukelvottomiksi.

PanRolnikilta löytyy FSOn tyyppikilpiä uustuotantona. Viimeistelee muuten siistin konetilan. Myös muuta pientä löytyy FSOihin Warszawasta alkaen.
Tyyppikilpi 1981-1988 Polonezeihin.
Tyyppikilpi 1981-1988 Polonezeihin.
1154.jpg (55.6 KiB) Katsottu 4456 kertaa
Myös tarroja, avaimenperiä ynnä muuta.
Rimmed762
Viestit: 166
Liittynyt: 04 Elo 2018 23:02

Re: Vaihtokelpoiset osat

Viesti Kirjoittaja Rimmed762 »

Jarrunestesäiliöt
Jarrunestesäiliö
Jarrunestesäiliö
IMG_20240106_202036795.jpg (1.78 MiB) Katsottu 254 kertaa
Rikottuani yhden säiliön jouduin huomaamaan, että tuollaisia jarrunestesäiliöitä ei ole paljoa tarjolla.

Pari kappaletta löysin tuurilla ja kuvassa oleva menee varastoon pestynä.

Mirafiorissa käytetty säiliö toimii myös. Uudemmassa Polonezissa ja ilmeisesti joissain Unoissa käytetty säiliö on kallistettu eikä vaa'assa kuten tämä malli.
Vastaa Viestiin