Polmo 34SC mahdolliset modifioinnit
Lähetetty: 01 Syys 2024 21:52
Aloitetaan mahdollisuuksien tarkastelu tutustumalla muutamaan eri vaihtoehtoon.
Eli tavoitteena on tehdä Polmosta nöyrä palvelija joka vetää hyvin huipulle asti.
Siteerataan ensin Free Technicsin kuvauksta samanaikaisesti aukeavasta 32/36 DGV:stä.
"Weber 32/36 DGV tarjolla myös mallia jossa molemmat kaasuläpät aukeavat yhtä aikaa. Jos pienin mahdollinen kulutus ei ole päällimmäinen kriteeri vaan haet sen verran räväkkyyttä mitä nyt yhdellä kaasarilla on saatavilla niin tässä on hyvä ehdokas. Tämä tuntuu kulkevan kevyemmin kuin vakio DGV, koska vakiossa kaasua saa painaa melkoisen syvälle ennen kuin toinen kurkku aukeaa. Tässä molemmat kurkut kiskoo heti. Vaikka huipputeho ylhäällä ei muutukaan, matka sinne tuntuu paremmalta. Alhaalla kone on paremmin hereillä ja kiskoo hyvin menemään jo pienellä kaasun avauksella."
Aina välillä esimerkiksi Tori.fissä näkyy sarjoja DGV:n muuttamiseksi yhtäaikaa aukeavaksi.
Tälläkin hetkellä on Torissa pari sarjaa samalla myyjällä. Nopealla vilkaisulla sarja sisältää kiihdytyspumpun suuttimen joka vaikuttaa molempiin kurkkuihin. Samanlaista on saatavilla Weber DCD:hen joten sen puolesta muutos on helposti tehtävissä myös Polmoon. Esimerkiksi, yllätys yllätys, Free Technicsiltä löytyy.
Polmon kansi mahdollistaa luonnollisesti DCD:n osien käytön.
Kun taas vivustothan eivät suoraan sovi. Polmon ensiöakselille olisi todennäköisesti helppo istuttaa DGV:n.vivut mutta toision rakenteen erilaisuus estää kyseisen sarjan käytön Polmossa.
Sync-kitin vivuista voidaan huomata vipujen olevan yhtä pitkät kun taas vaiheittain aukeavassa kaasuttimessa toisiokurkun vivun on oltava lyhyempi. Muussa tapauksessa toisio ei aukeaisi koskaan täysin. Ja molempien kurkkujen pitäisi aueta 78°.
Eli tavoitteena on tehdä Polmosta nöyrä palvelija joka vetää hyvin huipulle asti.
Siteerataan ensin Free Technicsin kuvauksta samanaikaisesti aukeavasta 32/36 DGV:stä.
"Weber 32/36 DGV tarjolla myös mallia jossa molemmat kaasuläpät aukeavat yhtä aikaa. Jos pienin mahdollinen kulutus ei ole päällimmäinen kriteeri vaan haet sen verran räväkkyyttä mitä nyt yhdellä kaasarilla on saatavilla niin tässä on hyvä ehdokas. Tämä tuntuu kulkevan kevyemmin kuin vakio DGV, koska vakiossa kaasua saa painaa melkoisen syvälle ennen kuin toinen kurkku aukeaa. Tässä molemmat kurkut kiskoo heti. Vaikka huipputeho ylhäällä ei muutukaan, matka sinne tuntuu paremmalta. Alhaalla kone on paremmin hereillä ja kiskoo hyvin menemään jo pienellä kaasun avauksella."
Aina välillä esimerkiksi Tori.fissä näkyy sarjoja DGV:n muuttamiseksi yhtäaikaa aukeavaksi.
Tälläkin hetkellä on Torissa pari sarjaa samalla myyjällä. Nopealla vilkaisulla sarja sisältää kiihdytyspumpun suuttimen joka vaikuttaa molempiin kurkkuihin. Samanlaista on saatavilla Weber DCD:hen joten sen puolesta muutos on helposti tehtävissä myös Polmoon. Esimerkiksi, yllätys yllätys, Free Technicsiltä löytyy.
Polmon kansi mahdollistaa luonnollisesti DCD:n osien käytön.
Kun taas vivustothan eivät suoraan sovi. Polmon ensiöakselille olisi todennäköisesti helppo istuttaa DGV:n.vivut mutta toision rakenteen erilaisuus estää kyseisen sarjan käytön Polmossa.
Sync-kitin vivuista voidaan huomata vipujen olevan yhtä pitkät kun taas vaiheittain aukeavassa kaasuttimessa toisiokurkun vivun on oltava lyhyempi. Muussa tapauksessa toisio ei aukeaisi koskaan täysin. Ja molempien kurkkujen pitäisi aueta 78°.