Polonezin sytytyksestä
Polonezin sytytyksestä
Kokeilin tuossa joku vuosi sitten laittaa poloneziin uusia katkojankärkiä, mutta en saanu kunnolla toimimaan vaikka koitettiin myös virranjakajaa kääntämällä ja ajoituslampulla saada käynti tasaiseksi. Vanhat kärjet kun laittoi paikalleen niin toimi hyvin. Mikähän tässä vois olla ongelmana? Laitoin tähän kuvan molemmista kärjistä jos näkyvät. Toinen kysymys: Onko joku laittanu näihin kärjellisen tilalle kärjettömän sytytyksen ja mistähän mahtaisi moiset osat löytyä? Meinaan että nuokaan vanhat kärjet eivät välttämättä kestä loputtomiin..
- Liitteet
-
- IMG_20200821_160343.jpg (2.8 MiB) Katsottu 1263 kertaa
- FSO-Ossi
- Site Admin
- Viestit: 428
- Liittynyt: 08 Heinä 2008 02:58
- Jäsennumero: 1
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Polonezin sytytyksestä
Kärjellisen kanssa en ole pelannut, joten kysymykseen 1 en osaa vastata. Ilman tietoa voi arpoa vaikka kärkivälin tai kosketuskulman säätöä syyksi…
Kärjetön taitaa olla aika suoraan yhteensopiva, kun vaihtaa jakajan, sytkäboksin ja puolan. Uskoisin, että minulta löytyy pari sarjaa.
Löysitkö muuten 11 vuotta sitten kyselemääsi takaspoikkaa?
Kärjetön taitaa olla aika suoraan yhteensopiva, kun vaihtaa jakajan, sytkäboksin ja puolan. Uskoisin, että minulta löytyy pari sarjaa.
Löysitkö muuten 11 vuotta sitten kyselemääsi takaspoikkaa?
FSO 1500 Pickup E | FSO Polonez 1.6 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
Re: Polonezin sytytyksestä
Jos olisi myydä koko setti että saa kärjettömäksi niin voitaisiin vaikka käydä kauppaa. Ja mahdollisimman tarkat asennus / kytkentäohjeet, ei nimittäin ole sähköpuolen hommat ihan vahvinta alaa. Takaspoileria ei ole löytynyt vieläkään, on ollut mielessä että jonkun vastaavan viistoperä auton spoileri vois sopia tarpeeksi lähelle. Ei olis pitänyt heittää sitä vanhaa spoileria menemään kun oli niin "huonokuntoinen". Varmaan olis siitäkin saanu ihan kelvollisen.
Re: Polonezin sytytyksestä
Jos jostain löydettäisiin yksi siedettävä niin voitaisiin tehdä muotti ja sen jälkeen lasikuidusta olisi helppo tehdä spoilereita.
Oliko tosiaan niin, että 1985 Polonezissa ei ollut alkujaan järjetöntä sytytystä? Voiko olla, että joku olisi laittanut vanhemman kärjellisen paikoilleen?
Oliko tosiaan niin, että 1985 Polonezissa ei ollut alkujaan järjetöntä sytytystä? Voiko olla, että joku olisi laittanut vanhemman kärjellisen paikoilleen?
- FSO-Ossi
- Site Admin
- Viestit: 428
- Liittynyt: 08 Heinä 2008 02:58
- Jäsennumero: 1
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Polonezin sytytyksestä
Aijai, ikävä kuulla spoilerin kohtalo! Auton tarkka malliversio kyllä kiinnostaa, lukiko siinä pois heitetyssä spoilerissa 1.5 LE, 1.5 C vai 1.5 LS vai mitä? Myös kuva moottoritilasta auttaisi tunnistamaan, kuuluuko kärjetön alun perin autoon.
Kannattaa muuten liittyä FSO-klubiin, jäsenten Whatsapp-ryhmästä tavoittaa ehkä kaikista parhaiten.
Mulla on tosissaan noita jakajia ja sytkäbokseja, mutta asennus voi vaatia vianetsintää ja ihmettelyä sen verran, että live-tuki voi olla hyödyksi. Periaattessa bolt-on, mutta noi kärjettömän systeemin osat, etenkin virranjakajan anturi, saattavat hajota vaikeasti mitattavasti, joten vasta autoon kytkettynä tilanne selviää luotettavasti.
Kannattaa muuten liittyä FSO-klubiin, jäsenten Whatsapp-ryhmästä tavoittaa ehkä kaikista parhaiten.
Mulla on tosissaan noita jakajia ja sytkäbokseja, mutta asennus voi vaatia vianetsintää ja ihmettelyä sen verran, että live-tuki voi olla hyödyksi. Periaattessa bolt-on, mutta noi kärjettömän systeemin osat, etenkin virranjakajan anturi, saattavat hajota vaikeasti mitattavasti, joten vasta autoon kytkettynä tilanne selviää luotettavasti.
FSO 1500 Pickup E | FSO Polonez 1.6 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
Re: Polonezin sytytyksestä
Päätin sittenkin, että antaa olla ihan tämmöisenään kärjellisellä sytytyksellä kun kerran toimii hyvin ja luulen että on alunperinkin ollut kärjellinen kun on vuosimallia -85. Päivittelee sitten jos tulee jotain ongelmia. Spoilerissa oli merkki 1.5 LE, joten liekkö sitten LE special??.. No ei, luukku vaihdettu jossain vaiheessa toisesta autosta varmaan lasin särkymisen takia. Itse auto on karvalakkimalli, varmaan 1.5C kun ei ole juurikaan varusteita mitä paremmissa malleissa on.
- FSO-Ossi
- Site Admin
- Viestit: 428
- Liittynyt: 08 Heinä 2008 02:58
- Jäsennumero: 1
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Polonezin sytytyksestä
Eiköhän kärjellisellä vältä kärjettömän omat ongelmat! Hienoa, että tuollainen harvinainen C-mallikin on olemassa vielä.
FSO 1500 Pickup E | FSO Polonez 1.6 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.