Noniin, paljon kysyttävää, katsotaan, osaanko vastata!
hotsku kirjoitti:Voi elämä että on autolla ajelu hankalaa. Sitä kun ei oo autokoulun jälkeen tullu ajeltuu kun 1000 kilsaa, niin kyllä se tolla Pollella liikennöinti on vähän haastavaa. Varsinkin kun ei muutenkaan oo mikään lunkikuski

Ei voi pitää paikkansa, FSO-autothan ovat oikein leppoisia ja hyviä, moderneja ajoneuvoja!
hotsku kirjoitti:
Hei kertokaas mistä löytyy, tai siis pitäisi löytyä pollen äänitorvi. Se kun ei toimi niin vois eka kattoa onks sieltä johto irti tms?
Pollessa on kaksi torvea: Matala- ja korkeaääninen. Tämä on hyvä korviketorvipari rikkinäisille, käy paikalleen "heittämällä", sähköliitoksetkin ovat yhteensopivat, kunhan maadoitusjohdon vain rakentelee:
http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autot ... rvi-43193/
Torvet sijaitsevat puskurin ja etupyöränkotelon välisessä tilassa. Käsiksi niihin pääsee kun irroittaa sisälokasuojan. Helpottaa, jos ottaa myös etupyörän irti.
hotsku kirjoitti:
Ja mikä on kuvassa näkyvä musta boxi johon menee piuhoja, siis tuo missä on punaiset tarrat. Siitä lähtee yks piuha mikä on poikki ja sitten releeltä tulee siihen viereen yksi johto missä on liitin päässä, mutta sitä ei ole työnnetty mihinkään. Mitähän lie ovat.
Latauksen jännitteensäädin. Siihen pitäisi tulla harmaa ja keltainen (tästä väristä en ole ihan varma, kytkentäkaavio on hukassa) johto.
hotsku kirjoitti:
Niin ja mikä hemmetti tuo pyörivä kytkin tuolla ratin vieressä on. Siis tuolla missä on ryyppy. Ryyppy vaijerihan mulla on jumissa, mutta kun tuntuu lähtevän ihan kohtuullisesti käyntiin ilmankin ja kulkee, niin availlaan joskus myöhemmin. MIten tuo ryyppy muuten pitäis toimia? Eli kannattaako sitä käyttää koska ja kauan? Ja mikä se musta nappi siinä ryypyn painikkeen alla on. Pitäisikö siihen mennä sähköjohto, siltä vaikuttais ainakin, kun siinä on sen oloinen liitin.
Pyörivä kytkin on tuulilasinpyyhkimien jaksokytkimen säätö "tihkukytkin". Kun tuulilasinpyyhkimet ovat päällä (rattiakselin vipu keskiasennossa), tihkukytkin määrittää kuinka usein pyyhkijät pyyhkäisevät. Rattiakselin vivun ala-asennossa ne pyyhkivät jatkuvasti.
Ryyppyä käytetään kylmäkäynnistyksessä. Kun käynti tasaantuu, ryyppyä työnnetään vaiheittain sisään, pyrkien jatkuvasti pitämään ryyppyä päällä mahdollisimman vähän, kuitenkin siten että auto pysyy käynnissä ja käy kelvollisesti.
Musta painonappi kuulostaa lisävarusteelta, ei tietoa mitä sen pitäisi tehdä. Ryyppyvivun alla pitäisi olla konepellin avauskahva (T-muotoinen vedin)
hotsku kirjoitti:
Ja mikä on siellä sen pyörivän ihmekytkimen vieressä oleva musta painonappi. Mitä siitä pitäs tapahtuu
Kuulostaa joltain jälkiasennusvarusteelta, ei nyt heti tule mieleen mitään kytkintä siellä. Voitko ottaa kuvan kyseisestä alueesta?
hotsku kirjoitti:
KOnepellin avaus systeemiä ei myöskään ole, se on irtipoikki osina jossain, mutta pellin saa auki ilmankin. Lienee ominaisuus. JOs jollakulla ois sellanen mekanismi kokonaisuudessaan, kelpais kyllä.
Hmm, ei tule nyt äkkiseltään mieleen että olisi Pollen konepellin avaussysteemiä ylimääräisenä, pitää kuitenkin penkoa varastoa, saattaa löytyäkin.
hotsku kirjoitti:
Eikä mulla toimi kyllä tuuletinkaan. Toisaalta kun kääntää kuuman ilman päälle tai edes puoleen koneesta, niin mökki kyllä kuumenee ihan alta aikayksikön, niin pysyy kyllä lasit kirkkaana huuru kelilläkin
Kannattaa katsoa ihan ensiksi sulakkeet (tai heilutella sulakerasialle tulevia johtoja tuuletin päällä, jos se elpyisi). Tuulettimen purkaminen on siinä määrin ikävää, että siihen ei kannata ryhtyä ellei ole varma, että se on rikki.
hotsku kirjoitti:
Niin ja keulan logo ja ratin kulmassa oleva logokin kelpais jos löytys

Nämä löytynevät varastosta, tulethan syyskokoontumiseen, niin voin trokata osia?