Ostan osia '64 Fiat Milletrecentoon
Ostan osia '64 Fiat Milletrecentoon
Terve! Hienoa, että FSO:lle on saatu mainiot kotisivut! Ne löydettyäni lahjoitin kerhollenne oitis 125p Specialin ISON mainosjulisteen ja toivottavasti saatte muiltakin italialaisia autoja harrastavilta tukea.
Minulla on vanhojen Alfa Romeoiden ohessa sivujuonteena Fiatin 128 ja 238 -malleja ja nyt tulin pelastaneeksi kovapeltisen, mutta osiltaan puutteellisen Fiat Milletrecenton vuosimallia 1964. Fiatin katto tosin on ikävästi lytyssä, mutta kyllä siitä vielä nätti tehdään!
Autoon on vaihdettu 1500 moottorin raato joskus 1980 tienoilla kesken jääneen kunnostuksen aikana, mutta se on vuosien ulkosäilytyksen jäljiltä aivan entinen. Valitettavasti alkuperäinen 17.000 km ajettu kone on nyt tietysti kateissa!
Niinpä vetoan teihin, että myisitte minulle FSO Pollesta tutun toimivan voimansiirron apulaitteineen, se kun on aivan sama kuin Fiatin 1500-mallissa. Moottorin lisäksi ehjä vaihteisto, kytkin, jarrut ja muut Milletrecenton (1300/1500 Juventus) kanssa yhteensopivat uudet osat kiinnostavat! Itse vaikutan Perniön suunnalla, mutta Matkahuolto tuo kyllä tännekin!
Terveisin anttikorhonen @ carf piste fi
PS. Toki myös vihjeet pirkukelpoisista 1300/1500 Fiateista kiinnostavat!
Minulla on vanhojen Alfa Romeoiden ohessa sivujuonteena Fiatin 128 ja 238 -malleja ja nyt tulin pelastaneeksi kovapeltisen, mutta osiltaan puutteellisen Fiat Milletrecenton vuosimallia 1964. Fiatin katto tosin on ikävästi lytyssä, mutta kyllä siitä vielä nätti tehdään!
Autoon on vaihdettu 1500 moottorin raato joskus 1980 tienoilla kesken jääneen kunnostuksen aikana, mutta se on vuosien ulkosäilytyksen jäljiltä aivan entinen. Valitettavasti alkuperäinen 17.000 km ajettu kone on nyt tietysti kateissa!
Niinpä vetoan teihin, että myisitte minulle FSO Pollesta tutun toimivan voimansiirron apulaitteineen, se kun on aivan sama kuin Fiatin 1500-mallissa. Moottorin lisäksi ehjä vaihteisto, kytkin, jarrut ja muut Milletrecenton (1300/1500 Juventus) kanssa yhteensopivat uudet osat kiinnostavat! Itse vaikutan Perniön suunnalla, mutta Matkahuolto tuo kyllä tännekin!
Terveisin anttikorhonen @ carf piste fi
PS. Toki myös vihjeet pirkukelpoisista 1300/1500 Fiateista kiinnostavat!
Cuore sportivo. GFF sihteeri ja CARF jäsen.
Fiatforum - Projektit - Milletrecento
Fiatforum - Projektit - Milletrecento
Re: Ostan osia '64 Fiat Milletrecentoon
Linkki projektiini: http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=30896 Erityisesti uudet tekniikan osat kuten moottorin ja jarrujen osat kiinnostavat!
Cuore sportivo. GFF sihteeri ja CARF jäsen.
Fiatforum - Projektit - Milletrecento
Fiatforum - Projektit - Milletrecento
Re: Ostan osia '64 Fiat Milletrecentoon
Edellen Fiat 1300:een sopiva 1500 moottori ja erityisesti lattiavaihteellinen, ehjä 125p/Polle? vaihteisto kardaanitunnelin reikäpellillä haussa. Myös Fiattiin sopiville jarruosille olisi tarvetta ja vihjeet 1300/1500 -varaosa-autoista kiinnostavat.
Cuore sportivo. GFF sihteeri ja CARF jäsen.
Fiatforum - Projektit - Milletrecento
Fiatforum - Projektit - Milletrecento
Re: Ostan osia '64 Fiat Milletrecentoon
Löytyy monenmoista uutta osaa polskiin/fiattiin... pitäisi vaan mallin kanssa tutkia kävisikö? ( tiivisteitä ja monenmoista osaa. kaikiss ei vaan ole enää numeroita, joten huono tunnistaa ilman mallia)
timohytonen@hotmail.com
osat löytyy Jyväskylästä, Vaajakoskelta
timohytonen@hotmail.com
osat löytyy Jyväskylästä, Vaajakoskelta
Re: Ostan osia '64 Fiat Milletrecentoon
Yhä kaikki huomioidaan, tarkoitus olisi vihdoin alkaa rakentamaan tätä autoa tosissaan.
Cuore sportivo. GFF sihteeri ja CARF jäsen.
Fiatforum - Projektit - Milletrecento
Fiatforum - Projektit - Milletrecento
- FSO-Ossi
- Site Admin
- Viestit: 431
- Liittynyt: 08 Heinä 2008 02:58
- Jäsennumero: 1
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Ostan osia '64 Fiat Milletrecentoon
5-vaihteisia Polonezin vaihdelaatikkoja löytyy useampia. Sekalaisia moottorin osia löytyy myös. Täydellinen tiivistesarja 1500:aan tuli ostettua taannoin, kun tarvitsin Poloneziin kannentiivisteen, mutta loput jäivät yli ja suurimmassa osassa tiivisteitä on eroja FSO:n tiivisteisiin verrattuna.
FSO 1500 Pickup E | FSO Polonez 1.6 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
Re: Ostan osia '64 Fiat Milletrecentoon
Terve Ossi,
asia unohtui välillä taloremontin viedessä kaiken ajan mutta talvella yritän taas palata Milletrecenton pariin. Meillä Perniössä on pitkään ollut tarjolla yksi Pollen aihio huokella, joka minun kannattaisi teurastaa osiksi, riskinä vain on, etten taas raaski ja projekteja on aivan liikaa ennestäänkin. 125P:stä saisin kuitenkin levyjarrullisen taka-akselin ja kardaanin kuulemma pidempään viisivaihteiseen askiin. Tarkoituksenani on rakentaa Fiatista Siatan virittämän 1500TS:n kaltainen, toistaiseksi olen lähinnä kerännyt osia varastoon ja oikonut lytyssä olleen katon. Minulla on myös vuosimallin 1966 1500, joka tyypillisistä ruostevaurioista huolimatta on harmillisen hyvä aihio purettavaksi. Kyllähän näitä 1300/1500 -yksilöitä on aika paljon ja etenkin projektikuntoisia ilmaantuu yllättävän usein myyntiin, mutta silti ihmeen vähän näitä arvostetaan hienoista muodoistaan huolimatta.
asia unohtui välillä taloremontin viedessä kaiken ajan mutta talvella yritän taas palata Milletrecenton pariin. Meillä Perniössä on pitkään ollut tarjolla yksi Pollen aihio huokella, joka minun kannattaisi teurastaa osiksi, riskinä vain on, etten taas raaski ja projekteja on aivan liikaa ennestäänkin. 125P:stä saisin kuitenkin levyjarrullisen taka-akselin ja kardaanin kuulemma pidempään viisivaihteiseen askiin. Tarkoituksenani on rakentaa Fiatista Siatan virittämän 1500TS:n kaltainen, toistaiseksi olen lähinnä kerännyt osia varastoon ja oikonut lytyssä olleen katon. Minulla on myös vuosimallin 1966 1500, joka tyypillisistä ruostevaurioista huolimatta on harmillisen hyvä aihio purettavaksi. Kyllähän näitä 1300/1500 -yksilöitä on aika paljon ja etenkin projektikuntoisia ilmaantuu yllättävän usein myyntiin, mutta silti ihmeen vähän näitä arvostetaan hienoista muodoistaan huolimatta.
Cuore sportivo. GFF sihteeri ja CARF jäsen.
Fiatforum - Projektit - Milletrecento
Fiatforum - Projektit - Milletrecento
- FSO-Ossi
- Site Admin
- Viestit: 431
- Liittynyt: 08 Heinä 2008 02:58
- Jäsennumero: 1
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Ostan osia '64 Fiat Milletrecentoon
Kannattaa huomioida, että kaikki(?) Suomen Pollet ovat pitkäakselivälisempiä kuin henkilöautomallit, joten kardaanin lainaaminen muuhun kuin Polleen ei onnistu. Kardaaneja kyllä muutoin löytyy.1300TI kirjoitti: 05 Elo 2017 18:43 Terve Ossi,
asia unohtui välillä taloremontin viedessä kaiken ajan mutta talvella yritän taas palata Milletrecenton pariin. Meillä Perniössä on pitkään ollut tarjolla yksi Pollen aihio huokella, joka minun kannattaisi teurastaa osiksi, riskinä vain on, etten taas raaski ja projekteja on aivan liikaa ennestäänkin. 125P:stä saisin kuitenkin levyjarrullisen taka-akselin ja kardaanin kuulemma pidempään viisivaihteiseen askiin. Tarkoituksenani on rakentaa Fiatista Siatan virittämän 1500TS:n kaltainen, toistaiseksi olen lähinnä kerännyt osia varastoon ja oikonut lytyssä olleen katon. Minulla on myös vuosimallin 1966 1500, joka tyypillisistä ruostevaurioista huolimatta on harmillisen hyvä aihio purettavaksi. Kyllähän näitä 1300/1500 -yksilöitä on aika paljon ja etenkin projektikuntoisia ilmaantuu yllättävän usein myyntiin, mutta silti ihmeen vähän näitä arvostetaan hienoista muodoistaan huolimatta.
FSO 1500 Pickup E | FSO Polonez 1.6 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
Re: Ostan osia '64 Fiat Milletrecentoon
Tosiaan, oliko se niin, että Pollet jatkettiin vasta Suomessa veroluokan takia kuten Mossen ja Timangin lavaa taas lyhennettiin? -64 Milltrecento on silti lyhyempi, muistaakseni vasta -65 tuli 1500C Berlina, jossa takaovet pitenivät 2505 mm. Kuuskytneljä oli silti jo 116c eli pikkaisen enemmän puristuksia koneessa kuin ensimmäisissä vuosimalleissa. 125p:n lattiavalintainen aski on luultavasti sukua Fiatin 1500S Coupelle ja 1500 Spiderille, mutta eri vaihteistojen ja perien välityksiä pitäisi vielä vertailla. Siitä voisinkin avata vielä yhden keskustelun erikseen?
Cuore sportivo. GFF sihteeri ja CARF jäsen.
Fiatforum - Projektit - Milletrecento
Fiatforum - Projektit - Milletrecento
- FSO-Ossi
- Site Admin
- Viestit: 431
- Liittynyt: 08 Heinä 2008 02:58
- Jäsennumero: 1
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Ostan osia '64 Fiat Milletrecentoon
Pollet tulivat jo tehtaalta pitkäakselivälisinä Suomeen, tyyppikoodi DH. Lisätietoa täällä: https://www.fso-klubi.net/info/polski.php
FSO 1500 Pickup E | FSO Polonez 1.6 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.
Vielä kun EdustusPoloneesin löytäisi.