FSO polle 125p Pickupin uusi elämä 1984
Lähetetty: 05 Tammi 2014 21:01
Firmalla on ollut edustusautona viitisen vuotta polle, joka haettiin jostain Outokummun nurkilta. Auto oli seissyt navetassa myyjän mukaan 16 vuotta, heinät alhaalla, auto ylhäällä. Ruostetta ei ollut, mutta ei myöskään yhtään suoraa peltiä.
Autolla on nyt ajeltu tuo viisi vuotta kesäisin, maksmissaan noin tuhat kilometriä. Matkamittarissa on 33tKm, ja auto on toiminut ilman mitään ihmeempiä. Suurin ongelma on ollut pakoputki, jota on hitsailtu pariin otteeseen.
Osia ei tunnu löytyvän suomesta, mutta ebay.de listaa niitä melko paljon ja ihan siedettävillä hinnoilla. Puolasta osia löytyy. Vuosimalli on 1984, joten ajattelin ujuttaa kulkuneuvon museorekisteriin. Sitä varten se täytyy oikoa. Etsin paikan missä työ on halpaa, ja ajoin auton pari kuukautta sitten Vilnaan. Siellä se on purettu, korjattu ja kasattu uudelleen.
Teetin myös kojelaudan ja lattiamaton uudelleen. Firman edustusteipit ovat tulossa myös, 60-luvun tyyliin. Onko muuten tietoa, pitääkö tuo mainos maalata autoon vai voiko sen teipata? Museorekisteröinti varmaan vaatii maalauksen?
Autoon pitäisi nyt löytää uudet etu-umpiot. Takavalot löytyivät suomesta. Muut osat on hankittu puolasta ja Liettuasta.
Osia ei tunnu löytyvän suomesta, mutta ebay.de listaa niitä melko paljon ja ihan siedettävillä hinnoilla. Puolasta osia löytyy. Vuosimalli on 1984, joten ajattelin ujuttaa kulkuneuvon museorekisteriin. Sitä varten se täytyy oikoa. Etsin paikan missä työ on halpaa, ja ajoin auton pari kuukautta sitten Vilnaan. Siellä se on purettu, korjattu ja kasattu uudelleen.
Teetin myös kojelaudan ja lattiamaton uudelleen. Firman edustusteipit ovat tulossa myös, 60-luvun tyyliin. Onko muuten tietoa, pitääkö tuo mainos maalata autoon vai voiko sen teipata? Museorekisteröinti varmaan vaatii maalauksen?
Autoon pitäisi nyt löytää uudet etu-umpiot. Takavalot löytyivät suomesta. Muut osat on hankittu puolasta ja Liettuasta.